Consideres que treballar l’autocontrol a l’aula es adequat i necessari? Com ho faries?
Clar que es important treballar l’autocontrol a l’aula, ja que es l’habilitat amb la qual som capaços de controlar les pròpies emocions, els comportaments i desitjos, amb l’objectiu d’obtindre alguna recompensa posteriorment. I es necessari que des dels primers anys ajudem als infants a desenvolupar aquesta habilitat tan essencial en les nostres vides.
Un requisit fonamental per parlar d’autocontrol es que no estiguem sota cap pressió externa que ens obligui a actuar d’una determinada manera. Per lo tant, l’autocontrol es saber generar unes certes estratègies per poder evitar fer coses que no desitgem.
L’ infant de 0 a 6 anys, no té desenvolupat l’autocontrol de la seua conducta, ja que durant els primers anys de vida actua per impulsos i desitjos immediats. A més, davant d’un “no ha facis” es mostrarà desinteressat o amb un comportament negatiu, fins al punt que moltes persones adultes pensen que es tracta de desobediència. I això es el resultat del no desenvolupament del seu autocontrol, que no li permet el control voluntari de la seua conducta. Per això, serà molt important treballar l’autocontrol tan a l’aula com a casa.
Per treballar aquesta habilitat, hem de veure les emocions com una oportunitat d’entrar amb contacte afectiu amb els infantis, d’entendre’ls i després poder ensenyar-los. Un objectiu important es donar resposta a les emocions abans de que surtin fora de control. Parlar d’emocions abans de que salten poden ensenyar a l’ infant a enfrontar moments de crisis, com per exemple les rabietes.
Quan escoltem atentament l’expressió emocional d’un infant li estem enviant el missatge de que les seues emocions ens importen, de que es important reconèixer-les i que es poden regular. Aquest coneixement durà a l’aprenentatge de l’autocontrol d’accions i comportaments.
Hem d’ensenyar als infants a saber controlar les seues emocions i comportaments, per a poder controlar els conflictes i així solucionar d’una manera més adequada els problemes.
Em pareix molt detallat i explicat.
ResponderEliminarencara que; Com els ho ensenyem? mitjançant activitats o simplement fent- los una xarrada, observant -los i dient que han de fer,...?
La explicación esta muy bien, pero al igual que Aina te comento que te falta el "¿Com ho faries".
ResponderEliminarun beset
Me lo apunto para la reformulación chicas :) ¡Gracias!
ResponderEliminarHola!! coincidisc amb els comentaris de les teues companyes...i ja he vist que en la reformulació has posat algun exemple: torn, estàtues...No obstant també hi ha moltes activitats més. es podrien haver agrupat d'alguna manera no?.
ResponderEliminarHe de destacar com a positiu quan expliques:
" per treballar aquesta habilitat, hem de veure les emocions com una oportunitat d’entrar amb contacte afectiu amb els infantis, d’entendre’ls i després poder ensenyar-los" podies haver posat exemples...
Jo el veig molt complet, perque has posat les dos activitats i per això quede mes clar...
ResponderEliminarPerò coincidisc amb la resta de companyes i com ho faries en plan power point i tot això.
Un beset xoxii testimee!