lunes, 10 de octubre de 2011

REFORMULACIÓ D'ACTIVITAT 1.


Les habilitats socials són aquelles conductes que les persones emeten en situacions interpersonals per obtindre una resposta positiva dels demés. Per poder ensenyar als xiquets i a les xiquetes s’ha de dominar unes certes habilitats socials. Dins d’elles podem trobar les següents:



Empatia: Per aconseguir una bona comunicació amb els/les xiquets/es haurem de saber posar-se al lloc de l’altra persona, així com tindre en compte el que pensa.

Assertivitat: Fa referència a la capacitat de dir el que pensa, d’expressar els seus sentiments, desitjos i drets... sense que això afecte negativament als demés. Aquesta habilitat implica respecte per a un mateix, i per als demés. Un educador assertiu serà capaç d’aconseguir els seus propòsits, respectant als infants.

Comunicació: Dins de la comunicació trobem “escoltar”, una de les habilitats més importants i significatives que s’ha de dominar. Un/a educador/a que sap escoltar, sap ajudar i la comunicació serà més efectiva, a més les conversacions seran més clares.

Participació: Es molt important saber donar instruccions, ja que estàs ensenyant unes normes perquè els infants les respecten. A més, les instruccions no cal imposar-les, es poden donar amb educació, afecte i motivació per a que els/les xiquets/es no es senten ofesos ni pressionats.

Saber expressar sentiments: Ajuda a reconèixer els nostres sentiments i emocions, i els dels altres. També ajuda a ser conscients de com influeixen en el nostre comportament i en els dels demés.

Impedir agressions: Els/les educadors/es hem de donar exemple als infants, per lo tant, hem de saber actuar sense agressivitat i sense entrar en baralles. Els infants han de tindre clar que amb agressivitat no es va a cap lloc, que les coses s’han de dir educadament. A més, han d’aprendre a compartir i a ajudar-se uns als altres.

Planificació: Per a dur a terme una classe de xiquets/es s’ha de tindre una certa planificació de les activitats. Però esta planificació ha de ser flexible, per a que es puga modificar en tot moment. Dins d’aquesta habilitat podem trobar una altra, la de tindre iniciativa a l’hora de treballar amb els infants.

        Penso que aquestes habilitats socials que he nombrat anteriorment son molt importants per aquest treball. Has de dominar-les per a que els infants aprenguin i es desenvolupen correctament. En tot moment, ens hem de sentir segurs del que ensenyem i sobretot hem de donar-los un bon exemple, per a que ells/elles el dia de demà, tinguin un bon comportament.

           A més, aquestes habilitats no soles son importants per transmetre als infants, sinó que també les has d’utilitzar per a comunicar-te amb els familiars, amb els companys i companyes de treball. 



HABILITAT
ÍTEMS
M
QM
V
MS
S
EMPATÍA
- Sap posar-se al lloc dels altres





- Intenta comprendre com es senten els demés.





- Té en compte els pensaments i   decisions dels altres.





ASSERTIVITAT
- Respecta als demés.





- Diu el que pensa sense ofendre a ningú.





COMUNICACIÓ
- Sap escoltar.





- Manté una conversació fluida amb els altres.





- S’expressa amb un llenguatge adequat.





PARTICIPACIÓ
- Sap donar instruccions amb respecte I sense pressions.





- Sap motivar als infants.





SENTIMENTS
- Expressa els seus sentiments correctament.





- Sap transmetre els seus sentiments i emocions.





IMPEDIR AGRESSIONS
- No és agressiu/va.





- No entra en baralles.





- Comparteix i ajuda als demés.





PLANIFICACIÓ
- És flexible.





- Té iniciativa a l’hora de treballar amb els infants.










M: MAI   QM: QUASI MAI   V: A VEGADES   MS: MOLT A SOVINT   S: SEMPRE


No hay comentarios:

Publicar un comentario