Què li proposes a Lucía per fer front a esta situació?
Com ja sabem, la família i l’escola son dos agents essencials per a un correcte desenvolupament dels infants, tant físicament com psicològicament. Aleshores, aquests agents deuen estat coordinats i educar als infants conjuntament.
Primer de tot, si jo fora Lucía hauria d’ aprendre a controlar-me i per tant, hauria de millorar una mica el meu comportament i sobretot l’autocontrol, per poder evitar conductes negatives. A més, faria una tutoria amb els pares o iaia de la nena, però abans intentaria que els pares de tots els infants saberen que el meu comportament no es així i que no tornarà a ocórrer.
Quan me reuniria amb els pares de Lorena, primer de tot els demanaria perdó per haver perdut els nervis i els explicaria altra vegada que les joguines de casa no es poden dur a l’escola, i que la seva filla no té un comportament adequat, i que amb l’ajuda d’ells hauríem de fer-li veure a la xiqueta que no es pot fer el que vol, es a dir, hauríem de treballar conjuntament per a l’educació de Lorena.
Durant tota la tutoria, intentaria estar segura del que dic, i mostrar empatia amb ells. A més, intentaria que hi haguera un bon ambient per poder parlar i sobretot una bona comunicació.
Quan entrarem a parlar del conflicte ocorregut en l’aula, primer de tot, plantejaria el problema i els explicaria els motius d’aquest. Aleshores, els diria que estava una mica nerviosa i no he pogut controlar-me però que no tornarà a ocórrer. A més, també els explicaria que l’actitud de la seva filla no es la correcta, que no fa cas i que no ha volgut participar en les activitats de l’aula. També els diria que tots els infants respecten la norma de la joguina, excepte ella, i això no pot ser.
Després d’haver parlat del conflicte, hauríem d’arribar a una solució conjuntament, per a que Lorena faja cas i deixi de tindre les rabietes. Quan tinguem la solució concretada, l’únic que haurem de fer es complir-la per a que no torni a passar un altre conflicte com aquest. I així, poc a poc anar ajudant a Lorena per a que aprengui noves conductes correctes, i amb una coordinació entre escola – família ho aconseguirem. Depenent del comportament de Lorena a partir d’aquesta tutoria, citaré als pares més o menys vegades i així comentarem la nova actitud de la xiqueta en l’aula. En resum, posariem en pràctica la negociació.
Finalment, a partir d’aquest conflicte, Lucía haurà d’intentar guardar la calma en situacions com aquesta i intentar parlar amb els infants amb tranquil·litat però amb fermesa i seguretat. I sobre tot no ha de deixar que els problemes aliens a l’aula interfereixin en el seu treball amb els nens i nenes.
me pareix correcte, però podríes haver posat alguns des passos o tècniques que utilitzaries per tal d' aconseguir una nova reacció de Lorena, abans de la negociació, explicar als pares com poder solucionar-lo o dir-los algunes coses que podríen millorar en casa i de quina manera, com ha posat Laura o Carmen per exemple molt detallat en la seva activitat. Feliç any!
ResponderEliminarHo tindre present per a la reformulació, Aina :) Feliç any nou per a tu!!
ResponderEliminarCreo que con los retoques que harás a partir del comentario de Aina sera mas que suficiente! Por lo demas todo perfecto! :)
ResponderEliminarEstà molt bé l'activitat i al igual que Rebeca pense que amb el que t'ha dit Aina hi ha prou!
ResponderEliminarXoxi a mi también me falta lo que a ti, así a la reformulación lo añadimos y avan :)! Por lo demás todo bien, y lo de poner la fotito es buena idea porque así no queda tan sosete jeje.
ResponderEliminar(L)