lunes, 9 de enero de 2012

REFORMULACIÓ ACTIVITAT 4.

Què li proposes a Lucía per fer front a esta situació?

Com ja sabem, la família i l’escola son dos agents essencials per a un correcte desenvolupament dels infants, tant físicament com psicològicament. Aleshores, aquests agents deuen estat coordinats i educar als infants conjuntament.

Primer de tot, si jo fora Lucía hauria d’ aprendre a controlar-me i per tant, hauria de millorar una mica el meu comportament i sobretot l’autocontrol, per poder evitar conductes negatives. A més, faria una tutoria amb els pares o iaia de la nena, però abans intentaria que els pares de tots els infants saberen que el meu comportament no es així i que no tornarà a ocórrer.

Quan me reuniria amb els pares de Lorena, primer de tot els demanaria perdó per haver perdut els nervis i els explicaria altra vegada que les joguines de casa no es poden dur a l’escola, i que la seva filla no té un comportament adequat, i que amb l’ajuda d’ells hauríem de fer-li veure a la xiqueta que no es pot fer el que vol, es a dir, hauríem de treballar conjuntament per a l’educació de Lorena.

Durant tota la tutoria, intentaria estar segura del que dic, i mostrar empatia amb ells. A més, intentaria que hi haguera un bon ambient per poder parlar i sobretot una bona comunicació. Per fer front al conflicte utilitzaria la negociació amb els següents passos:
  • Definir el problema: Quan entrarem a parlar del conflicte ocorregut en l’aula, primer de tot, plantejaria el problema i els explicaria els motius d’aquest. Aleshores, els diria que estava una mica nerviosa i no he pogut controlar-me però que no tornarà a ocórrer. A més, també els explicaria que l’actitud de la seva filla no es la correcta, que no fa cas i que no ha volgut participar en les activitats de l’aula. També els diria que tots els infants respecten la norma de la joguina, excepte ella, i això no pot ser.
  • Analitzar les causes del conflicte: Buscaríem els motius del conflicte, es a dir, barallaríem si el conflicte ha ocorregut pels meus nervis o pel incompliment de la normativa per part de Lorena i de la seva actitud.
  • Definir els objectius que volem obtindre: Es a dir, intentaríem arribar a un acord mutu entre la família i l’escola, i sobretot deixar clar que les normes s’han de complir.
  • Buscar les alternatives possibles: Com diu aquest pas, buscaríem una sèrie d’alternatives per poder resoldre correctament el conflicte com per exemple que la xiqueta porto el seu joguet fins a l’escola i després que li‘l dono a la seva iaia.
  • Elegir la millor solució: Hauríem d’arribar a una solució conjuntament, per a que Lorena faja cas i deixi de tindre les rabietes. Quan tinguem la solució concretada, l’únic que haurem de fer es complir-la per a que no torni a passar un altre conflicte com aquest. I així, poc a poc anar ajudant a Lorena per a que aprengui noves conductes correctes, i amb una coordinació entre escola – família ho aconseguirem.
Depenent del comportament de Lorena a partir d’aquesta tutoria, citaria als pares més o menys vegades i així comentaríem la nova actitud de la xiqueta en l’aula.

Finalment, a partir d’aquest conflicte, Lucía haurà d’intentar guardar la calma en situacions com aquesta i intentar parlar amb els infants amb tranquil·litat  però amb fermesa i seguretat. I sobre tot no ha de deixar que els problemes aliens a l’aula interfereixin en el seu treball amb els nens i nenes.

1 comentario:

  1. Hola, ja veig que has millorat la proposta. Però com estic dient a la resta de les teues companyes, tin present dues coses per les properes activitats:
    La segona proposta és perquè refe-u l'activitat emprant la informació que més us ha agradat (de tots els membres del grup). No és que us copieu. És que compartiu informació per millorar la primera proposta. Per tant, intente-ho de veritat!!
    Intenteu seguir el model argumentatiu de Toulmin:
    Plantejament: és l'exposició de la tesi o afirmació que es pretén defensar.
    Desenvolupament: és la presentació, amb ordre i claredat dels arguments necessaris per defensar la tesi.
    Conclusió: és la síntesi o reafirmació de la tesi argumentada.

    ResponderEliminar