sábado, 4 de febrero de 2012

ACTIVITAT 5.


Maria és la propietària i directora d’una llar d’infants a Castelló. Aquest curs escolar l’ha inaugurat. Ha emprat l’última quinzena del mes d’agost per contractar els/les TEI que et calia. En total en són 6 ja que hi ha un total de 3 grups: nadons. 1 any i 2 anys. Formeu un grup de 5 dones i un home: Anna, Lucía, Toni i tu. Desprès dels dos primers mesos, Marta troba que no hi ha un bon ambient de treball perquè no hi ha confiança. No se coneixen gaire i han d’elaborar entre tots el PEC, així com les programacions d’aula. Lucía s’ha traslladat fa uns mesos de Lleida ja que la seva parella treballa a Castelló. Ana està estudiant a la universitat Magisteri de Primària, per tant compagina el treball amb l’estudi i sempre va de bòlit. Alicia és mare de tres fills i també sembla que va una mica estressada. Toni s’acaba de casar i vol implicar – se en el centre. Té moltes ganes de fer les coses ben fetes. Li agrada molt la feina i no li importa quedar – se una estona per concretar aspectes i organitzar feina.

·       Si fores Maria, com actuaries? Amb quins objectius? Què faries exactament?

Com ja sabem l’equip de treball fa referència a un conjunt organitzat de persones que aporten formació, coneixements, habilitats i experiència per dur a terme una intervenció concreta. Per a que hi haja un bon ambient entre els membres d’un equip es necessari que hi haja una sèrie de principis:

·       Que estiguen compromesos en la consecució d’un objectiu comú.

·       Que les habilitats, aptituds i esforços de cada membre conflueixin en la consecució de l’objectiu fixat.

·       Que les tasques es distribueixin entre tots.

També hem de tindre en compte el concepte “treball en equip”, ja que es un conjunt de metodologies, procediments i estratègies que s’utilitzen per assolir uns objectius prèviament fixats pel grup de treball.




Aleshores, primer de tot, María hauria de reunir a tot l’equip educatiu per poder parlar del problema que hi ha en l’ambient, ja que influeix en el  treball de tots/es. A més, si no hi ha una confiança o una comunicació entre els membres, el treball es dificulta, cosa que es pot agreujar a mesura que passi el temps, i es pot convertir en una situació molt complicada i estressant per a tots/es. Els hauria d’explicar la importància de la confiança, comunicació, coordinació i planificació que ha de tindre un equip de treball, per poder obtindre un bon ambient en el treball.

A més, després d’aquesta reunió conjunta, podria fer reunions individualitzades, per poder obtindre informació de les seves impressions, sensacions, de com es senten amb els altres membres, entre altres coses.  

Quan Maria, haja recopilat suficient informació de tots els/les TEI, hauria de plantejar una sèrie de tècniques d’intervenció per poder fer front a aquest problema. Aleshores, els reuniria i els explicaria que després d’haver parlat amb ells/es he arribat a una solució per poder canviar aquesta situació. Els diria que he acudit a les tècniques de grup, per ser més exactes a les dinàmiques de grup, entre les quals hi trobem les següents:

-            Dinàmiques de presentació.

-            Dinàmiques de coneixement i confiança.

-            Dinàmiques d’emocions.

-            Dinàmiques d’autoestima.

-            Dinàmiques de cohesió i col·laboració.

-            Dinàmiques d’habilitats socials i resolució de conflictes.

Aquestes dinàmiques els podrà servir per a ajudar a la individualització i socialització dels components de l’equip, per comprendre l’acceptació pròpia i alien, per fomentar la responsabilitat de cadascú dins del grup i per a que tots/es aprenguin mètodes més efectius per treballar conjuntament.

Aleshores, en varies sessions es posaria en pràctica les diferents dinàmiques, per a que poc a poc puguen agafar confiança, i així sentir-se més agust en el seu treball amb els/les seus/es companys/es.

Per finalitzar tot lo referent a l’ambient entre els/les TEI, Maria hauria de tornar-los a reunir a tots/es junts/es per poder avaluar l’ambient que s’ha obtingut arran de l’ intervenció d’aquesta. Aleshores, cada component hauria de contar les seves impressions d’abans i d’ara i diferenciar-les, i així saber si Maria ha intervingut correctament o no.


En conclusió, es molt important que dins d’un grup de treball hi haja una bona comunicació i molta confiança, perquè així el treball es fa més amè i dinàmic. A més, treballar en equip en un bon ambient facilita la tasca de tots/es els components del grup, cosa que també implica en l'estat d'ànim de cadascú.



5 comentarios:

  1. Està molt ben estructurada, ja que té la introducció, explicant el que és el equip de treball, el cos, com dur a terme la relació en grup i la conclusió, encara que, igual que Laura, podries desenvolupar un poc alguna de les dinàmiques, com les duries a terme. Això es tot.

    ResponderEliminar
  2. Me gusta mucho! :)
    creo que lo único que añadiría es algún ejemplo de las dinámicas que has planteado

    ResponderEliminar
  3. Esta molt be!!i sí al igual que jo, podries ficar un exemple d'una dinàmica que duries a terme amb els memebres del equip!!jeje!!

    ResponderEliminar
  4. Muy bien nena! Para mi gusto con todo lo necesario y bien ordenadita, o mejor dicho estructurada como a ti te gusta ;)
    Guay!

    ResponderEliminar
  5. Me gusta mucho como lo has explicado todo, pero al igual que te han dicho mis compañaras (y que a mi también me falta añadir) pondría algún ejemplo de cómo trabajarías alguna de las dinámicas. Pero el resto muy bien :)

    ResponderEliminar